piątek, 1 stycznia 2016

Nagle...

"Nic dwa razy się nie zdarza
I nie zdarzy. Z tej przyczyny
Zrodziliśmy się bez wprawy
I pomrzemy bez rutyny.

Choćbyśmy uczniami byli
Najtępszymi w szkole świata,
Nie będziemy repetować
Żadnej zimy ani lata.

Żaden dzień się nie powtórzy,
Nie ma dwóch podobnych nocy,
Dwóch tych samych pocałunków,
Dwóch jednakich spojrzeń w oczy.
[...]"

Na podsumowanie minionego roku dwa cytaty:

"Nauczyłam się, że cokolwiek by się nie działo, jak źle by się wydawało, że jest, życie idzie do przodu i jutro naprawdę będzie lepiej.
Nauczyłam się, że bardzo wiele możesz powiedzieć o człowieku poprzez sposób, w jaki radzi sobie w trzech sytuacjach: gdy pada deszcz, gdy zgubi mu się bagaż i gdy lampki choinkowe są totalnie poplątane.
Nauczyłam się, że bez względu na to, jaką masz relację ze swoimi rodzicami, będziesz za nimi tęsknić, gdy znikną z Twojego życia.
Nauczyłam się, że zarabiać na życie to nie to samo, co żyć.
Nauczyłam się, że życie czasem daje drugą szansę.
Nauczyłam się, że jeśli podejmuję decyzję z otwartym sercem, to zazwyczaj są one trafne.
Nauczyłam się, że nawet jeśli coś mnie boli, to ten ból nie jest mną.
Nauczyłam się, że każdego dnia powinieneś kogoś dotknąć. Ludziom potrzebny jest ciepły uścisk czy choćby przyjacielskie poklepanie po plecach.
Nauczyłam się, że wciąż jeszcze muszę się wiele nauczyć.
Nauczyłam się, że ludzie zapomną co powiedziałeś, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną, jak się przy Tobie czuli." / Maya Angelou


"- Czy myślisz, że zaszły w Tobie jakieś zmiany w ciągu ostatniego roku? Jakie?
- Zrodziło się we mnie więcej obojętności. Odwróciło się kilku ludzi. Kilka razy upadłam i nie potrafiłam się podnieść. Więcej niż kilka razy płakałam i nie umiałam przestać. Kogoś znienawidziłam, a kogoś chyba pokochałam. Ktoś dał mi lekcję życia. Uświadomiłam sobie, że nic nie jest na zawsze i że ludzie już do końca świata pozostaną egoistami. Przez cały rok trzymałam za rękę nadzieję, wierząc, że to pomoże. Zwątpiłam bardziej w międzyludzkie zaufanie. Postawiłam na swoim i dużo przez to w ciągu ostatniego roku wygrałam. Stałam się silniejsza na pokaz i słabsza, gdy zostaję sama. Polubiłam samotność, noc i ciszę. I wydaję mi się, że coś straciłam. Tylko jeszcze nie wiem co."

 Byle nie było prawdą, że "jaki Nowy Rok, taki cały rok". Nie chcę zamglonego, ponurego, łzawego, pełnego tęsknoty roku.
Jutro będzie lepiej (?)

6 komentarzy:

  1. Zawsze tak trafnie dobierasz cytaty i je komentujesz.To wielka umiejętnosć ,a myślę też ,że w
    tak zakamuflowany sposób dajesz znać o sobie ,o swoich smutkach ,radościach ,przemyśleniach .
    Często jesteśmy silniejsi tylko na pokaz ,by nikt nie dostrzegł naszych słabości. Czy to dobrze? Ja nie wiem ,ale sama tak robię.
    Czasami w skrytości chciałabym sobie popłakać ,ale nie potrafię. To jest jak jakaś skaza na mojej psychice. Bo inne kobiety płaczą.
    Kochana wędrowniczko ,światła w mroku życzę ,bezcennych przyjażni ,ludzkiej życzliwości i aby nigdy nie zrobiło się tak przerażliwie cicho w Twoim świecie jak w przytoczonym cytacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wzruszyłaś mnie tymi słowami :)
      ja bardzo często płaczę, kiedy właśnie chciałabym powstrzymać łzy, ale to pomaga, więc nie blokuj tego, jeśli chcesz - to płacz, a jeśli nie płaczesz, to widocznie nie jest jeszcze aż tak źle :)
      niestety cicho już się zrobiło, ale dziękuję za te słowa, Kochana, dodają otuchy :* :* :*

      Usuń
  2. Mnóstwo jest powiedzeń, cytatów, powiedzonek i mądrości życiowo-ludowych. Nie trzeba wierzyć w nie wszystkie, bo człowiek by zwariował. Więc jak najbardziej możliwe jest to, że Twój nowy rok będzie zupełnie inny niż ten jego pierwszy dzień. I tego właśnie Ci życzę i mocno trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za słowa otuchy! musisz mieć rację!

      Usuń
  3. Tyle ciepła w tych cytatach chociaż są aż do bólu szczere i prawdziwe, a miejscami przyprawiają o dreszcze! Bo prawda jest taka, że wszystko co złe jest już za nami. Teraz może być tylko lepiej :) Dużo się wydarzyło, ale wszystko to miało na nas kształtujący wpływ! Gdyby nie te wydarzenia, może bylibyśmy znacznie słabszymi ludźmi? :) Ten rok będzie dobry, niezależnie od tego, co się wydarzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wierzę, że faktycznie będzie już tylko lepiej, dziękuję za wsparcie :)

      Usuń